Bevált gyakorlatok a dohányzásról való leszokáshoz, Minden idők legjobb tippjei, hogy leszokj a dohányzásról :: Fitness Akadémia


A dohányzásról való leszokás 10 legjobb módja

Minden idők legjobb tippjei, hogy leszokj a dohányzásról Készen állsz? Legyen rá okod! Akármilyen furcsán hangzik, kell egy jó személyes ok ahhoz, hogy leszokj a dohányzásról. Ha ugyanis elég lenne annyi, hogy "káros az egészségre", akkor eleve nem szokna rá senki. A helyzet azonban jóval árnyaltabb, hiszen mindenkinek megvan a maga oka arra, hogy miért szokott rágyújtani.

Mit tehet, ha barátja komolyan aggódik a testtömegének növekedése, a súlygyarapodás miatt?

Ugyanígy a leszokásra is egyénileg eltérhet a motiváció: sokan szeretnének megszabadulni a füsttel járó kellemetlen szagtól, javítani a hajuk és a bőrük állapotán, csökkenteni a vérnyomásukat vagy éppen növelni a fizikai teljesítőképességüket.

Sőt, még a pénzspórolás is kitűnő érv lehet: gondold csak végig, mi mindenre fordíthatnád a cigire költött pénzt. Éves szinten még egy egzotikus utazás is beleférhet!

bevált gyakorlatok a dohányzásról való leszokáshoz

Csak fokozatosan! Hirtelen felindulásból kézenfekvőnek tűnhet, hogy egyik napról a másikra akard letenni a cigit. Szuper, ha ennyi akaraterőt érzel magadban, de jó, ha tudod: ezzel megnehezíted a saját dolgodat. A nikotin ugyanis bizonyítottan fizikai függőséget kiváltó méreganyag, amiről ha átmenet nélkül mondasz le, akkor az elvonási tünetek is súlyosabbak. Kutatások bizonyítják, hogy akkor viseled majd a legkönnyebben az egészet, ha fokozatosan csökkented a naponta elszívott szálak mennyiségét, és szükség esetén akár nikotintapaszt vagy más leszokást segítő eszközt is igénybe veszel.

Minden idők legjobb tippjei, hogy leszokj a dohányzásról

Mindez persze nem kötelező, de jelentősen növeli a végső siker esélyét. Ne érjenek váratlanul a tünetek! Az elvonási tünetek nemcsak "a fejedben léteznek", hiszen valós panaszokról van szó, amiket a tested ad válaszként arra, hogy nem juthat hozzá a megszokott nikotinmennyiséghez.

Megosztom Tippek a dohányzásról való leszokáshoz Ahogy telik az idő, a tudománynak köszönhetően egyre többet tudunk meg az új típusú koronavírusról.

A leszokási periódusban fejfájásról, hangulatingadozásról és kimerültségről számolnak be a legtöbben. Ráadásul a legalattomosabb az egészben, hogy a sóvárgás csupán "egy slukkra" irányul, amiből természetesen sohasem csak annyi lesz.

Ha viszont előre tudod, mire számíthatsz, könnyebb lesz megküzdened a kísértéssel. Ilyenkor egyébként a légzőgyakorlatok, a meditáció és a már említett leszokást segítő nikotinpótló alternatívák hozhatnak gyors enyhülést.

bevált gyakorlatok a dohányzásról való leszokáshoz leszokni a dohányzásról és megfogant

Támaszkodj a szeretteidre! Mondd el a családodnak, a barátaidnak és a kollégáidnak, bevált gyakorlatok a dohányzásról való leszokáshoz éppen leszokófélben vagy.

DOHÁNYZÁSRÓL LESZOKÁS könnyen?! - Teljes #könyvösszefoglaló

Ők ugyanis tarthatják benned a lelket a nehéz pillanatokban, és akár rád is szólhatnak, amikor látják rajtad, hogy mindjárt rágyújtasz. Ez azonban akár kényes pont is lehet, ha úgy veszed észre, hogy nem igazán számíthatsz a hozzád közelállókra, sőt inkább visszaesésre motiválnak.

Semmi sem segít a dohányzásról való leszokásban hogyan lehet hízni

Ilyenkor bátran jelöld ki a saját határaidat, és segítő csoportokban vagy internetes fórumokon keress olyan társaságot, akik tényleg támogatnak.

Tarts egy kis szünetet!

megváltozik-e a hangod, ha leszoksz a dohányzásról többféle módon lehet leszokni a dohányzásról

Na, nem a leszokásban… hanem úgy általában. A visszaesés egyik leggyakoribb oka, hogy egyfajta stresszoldó szertartást jelent számodra a dohányzás rítusa.

mit érez a dohányos, amikor leszokik elhízni lehet, ha leszokott a dohányzásról

Noha a cigi valójában olyan folyamatokat indít el a testben, amivel valójában fokozza a krónikus stresszt, sokan kapaszkodnak bele a nyugtató funkció jelentette tévhitbe. Ha le szeretnél szokni, teremts magadnak pozitív és egészséges lehetőséget a pihenésre, a feltöltődésre!

Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról?

A sport, a zene, a masszázs vagy egy relaxációs technika elsajátítása tényleg sokat segíthet. Fogd vissza az ivászatot! Módosult tudatállapotban nehezebb megtartani a fogadalmadat — arról nem is beszélve, hogy iszogatós helyzetekben a társasági nyomás is nagyobb lehet.

Az Egészségügyi Világszervezet egyébként azt ajánlja, hogy leszokni a dohányzásról fülmágnesek vélemények napon legfeljebb egy-két egységnyi alkoholt igyál összesen, tehát több fronton is jót cselekszel magaddal, ha elkerülöd a másnaposságot és a lelkiismeret-furdalást eredményező "ellágyulást". Takaríts otthon!

Bár a házimunka figyelemelterelésnek sem utolsó, elsősorban most mégsem ezért ajánljuk. Próbálkozz, próbálkozz, próbálkozz! Elképesztően ritka, hogy valakinek első alkalommal sikerül leszoknia.

1. június dohányzásellenes nap